42375225 Yèsj veegt de vloer aan met alle meningen
        
QQleQ
DIE NÍET OP ERVARING BERUSTEN, 
ZÈLFS ÀLS ZE ZIJN OVERGELEVERD ZOALS 
DE WETTEN VAN MOSJEH! Híj wil 
dat wij wáárnemen 
met ´n ander soort aandacht: 
de aandacht die kòmt van onze bezíeling? 
Door gebruik te maken van wóórden àls ´wáárnéming´ en ´aándàcht´ 
benadruk ik dat de werkelijkheid níet veràndert dóór dáden in de 
materiële wereld, maar door onze daden 
die zich ìnnerlijk àfspelen! 
Yehosjoea léért ons
dat het hemels koninkrijk op áárde bìnnenìn òns ìs 
èn verwíjst dáárméé naar de wereld van het dènken 
{´òns bewùstzijn´}! 
Híj zegt dat niemand
 twee meesters tegelijk kàn 
blijven díenen: G d & de ´Mammonàfgod´ van
 ¨Satan de Duivel¨! Híj bedoelt dáárméé dat de éisen van dé wéreld - 
rijkdom, status, familie, màcht & bezìt - compleet verschìllen 
van de éisen van dé Géést!
´t ´Níeuwe ¨Oude¨ 
Testament´ bíedt géén systematisch pad 
òm ´t hemels rijk op áárde bìnnen te gaan, dus om de gaten 
òp te vùllen moeten we ook kunnen gaan lenen 
uit de grote wijsheidstradities 
van óóst & wèst? 
Wèrkelijkheid ìs 
ìn bijna èlke traditie ~ 
èn zeer úitgesproken in ´t ´christendom´ ~ 
òpgedééĺd in drie niveaus: het materiële,
 ´t spirituele èn 
´gòddelijke´! 
De materiële wereld 
is ´t domein van ´t lìchaam èn àlles wat fysíek is 
èn tàstbaar? We geven aan Caesar {terug} wat vàn Caesar ìs! Dàt wil zèggen: 
we betalen de prijs voor ´t dagelijkse bestáán, 
wàt díe príjs 
ook ìs? 
Omdat 
dit niveau 
van de werkelijkheid gedomineerd wordt 
door ´t verlàngen naar de goede dingen in het leven, 
díenen we ìn dit nájagen van gèld, status, 
màcht & ´t bezìt van ´n valse {àf-}
god, gesymboliseerd in 
´de Màmmon´!

 
    
    
    Asih, man, 80 jaar
 
 
 
        Log in om een reactie te plaatsen.
 
        vorige
    volgende