HÈT
probleem van
deze tijd lijkt vooral
ook 'n cultuurloosheid te zijn?
De laatste generaties werden meestal
van de wieg tot het graf overladen met karrevrachten
advertenties, blablablabla, criminelen, depressies, economisme, Flodder-
financialisme, gore geilheid, hipogend huichelachtig idioot jeugdige kloothommelarij,
lusteloze lamlendigheid, muchomachomachismo, nitwitterij, openbaar pooierdom, querulantisme &
rebellerigheid, straatschenderij, tokkieterrorisme, universele vrijmarkten, wollige xenofobe yuppig zombiedom!
Gekte alom: brainwash, hersenspoeling, reclames, waanzin, misbruik, toevalssport, treiterende truttigheid,
pornografie, populistisch asbestuoos
barbarendom dag & nacht
Je zal wel zeggen:
daar heb je alweer zo'n ouwe bejaarde zeur
die niets doet dan klagen, zeuren, meuren & 't afkeuren van 'modern' ...
Maar 't speelt al minstens (meer dan!) 2 millennia als 'gejeremieer, Spìltijd en christendom'?
In 't NOT werden allerlei teksten als zijnde van toepassing gezien op 'Yesj' & ze zijn van daaruit
'n belangrijker rol gaan spelen in 't zg. "Christelijk Geloof"! Òf er i/h derde deel van Jesaja ook sprake is
van 'n 'Trito-Yesjayahoe', 'n 'derde Jesaja', of dat deze profetieën van dezelfde hand zijn als in deel 2, of dat zelfs 't
verzamelen van teksten is 'door één schrijver teboekgesteld', daarover lopen de meningen uiteen.
't Gáát in ieder geval over 'n NIEUWE PERIODE, waarin de bàllingen
teruggekeerd zijn uit BABBYLONIA & 't hen bepaald
niet meezit in hun 'nieuwe
oude vaderland'.
Als oorzaak v/d tegenslagen
wijst Jesaja opnieuw o/h àfwijken v/d door "G d" gewezen wèg
òm oprecht & rechtvaardig te kunnen leven & zó 't leven vanuit dit 'geloof gestalte te geven'?!
Ook nu wéér bleven G ds Be- & Geloften overeind: ze klinken
indrukwekkend door in hoofdstuk 60-62! De naam
v/d profeet YIRMEYAHOE (Jeremia) leeft dus ook
nog voort in ons woord 'jeremiëren'
èn de klaagzangen uit zíjn
mond zijn dan ook
nog lang niet
van de
lucht!