38736vu7Ook myDiary is natuurlijk zo´n collage vòl
INNERLIJKHEDEN,
OPPERVLAKKIGHEDEN, UITERSTEN,
GOEDE & SLECHTE DAGEN VAN PIJN,
LIEFDE, ANGST, VERDRIET, BLIJDSCHAP, GENOT,
GELUK, ZIEKTEN & ´TOEVALLIGHEDEN´. V.U. GEEFT
IN ¨OPKOMST & ONDERGANG VAN A.H. SCHICKLGRUBER¨
óók zo´n overzicht van levens-pijn? ´Die kerel is ´n catastrofe, maar dat is
geen reden om zijn karakter & z´n lòt totaal
niet interessant te vinden.´
Daarom is ook
niemand ´ontheven van de taak zich met deze
miezerige figuur bezig te houden´, schreef Thomas Mann in zijn essay Bruder Hitler,
dat in 1939 verscheen. Toch lag het in de lijn der verwachtingen dat naarmate het ´Derde Rijk´
verder i/h verleden komt te liggen, de belangstelling voor de
Grote Brenger v/h Onheil i/d Duitse Geschiedenis
geleidelijk zou afnemen?
´t Tegendeel
is echter het geval:
´t proces waarin de BRD nu i/h reine probeert te komen
met haar verleden, vertoont ´n regelmatig terugkerende belangstelling voor de figuur
van Adolf Hitler-Schicklgruber! Sinds de eeuwwisseling lijkt de obsessieve
aandacht voor dit onderwerp eerder nog
te zijn toegenomen?!
¨ZOVEEL A.H.
WAS ER NOG NOOIT,¨
begon historicus N.F. uit Jena z´n boek 1945 und wir.
Das Dritte Reich im Bewusstsein der Deutschen, dat verscheen in 2005, ´t jaar
waarin herdacht werd dat 60 jaar eerder ´n eind kwam a/d nationaal-socialistische dictatuur
v/d Tweede Wereldoorlog. En inderdaad was er i/d media nog nooit zovéél áándacht voor dit thema!?
Op tv & i/d bios, o/d voorpagina´s van tijdschriften of in geschiedenis-boeken ~ overàl
kwam je steeds weer ´opnieuw´ de figuur van die zgn. Führer tegen
¨om de haverklap¨...
Er is geen enkele reden
om aan te nemen dat dit in 2015 zeventig jaar na ´t eind v/d oorlog,
nu voortaan anders zal gaan.
Inmiddels
heeft de wereldwijde amusementsindustrie
{onder Vlad Poetin, dj Trump, Oenige Kim, Mao Zhe Dingdong & ga zo nog maar eventjes door met de Dutertes, Bolsanaro´s, Orbans, Erdogans, Assads, Qadaffi´s & ook diverse ayatollahs, stamhoofden, rijke sjeiks, multibiljardairs, zakkenvullende zakenlieden & shit} zich al dat gedoe rondom AH toegeëigend & tot ´n ´icoon v/h kwaad´ gemaakt die, als hij maar bombastisch & té vol bullshit
gepresenteerd wordt, ´t beste huivereffect
oplevert naast RTL-crime/slime/ongein,
advertenties/propaganda
& ´reclame´...
Die führer
v/d nationaalsocialisten,
die ´t lot van DEU & EU & de wereld 12 jaar lang
doorslaggevend bepaalde, is nog altijd ´hèt méést brute
middel om aandacht te trekken´. Wat als mof & jap ook al
volop abwc-shit hadden rondgestrooid met globaal ballistische
raketten, hun gestapo´s, stasi´s, kgb´s, cia´s &
allerhande monstrueus monumentaal
mondiaal mismaakte
terroristen?!

Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
-
O
02 sep 2023
4517225192 De Beul Van Ommen: Om De Dossiers In Te
-
O
02 sep 2023
45171151De tèkst stamt uit de late middeleeuwen...
-
O
02 sep 2023
45170150MóederDrama:Ewa,Miryam,Mia,Els,Ria,Saartje
-
O
02 sep 2023
45169149’t Gegéven van ‘t Láátste Óórdeel is naast
-
O
01 sep 2023
45168148 Víer jaar eerder componeerde Antonio
-
O
01 sep 2023
45 167 147 Alle andere personages in de passies,
-
O
01 sep 2023
45166146’n Link van Liturgisch Spel naar OratorIum
-
O
01 sep 2023
45165-145In de Filmwereld kwam Pier Paolo Pasolini
-
O
31 aug 2023
45163145 De kèrn van ‘n tekstboek voor een muziek-
-
O
31 aug 2023
45161144 De persoon YÈSJ werd in ‘n muzikaal drama
-
O
30 aug 2023
45160 Partij Van De GroenLinkse ArbeidStrijdVlag?
-
O
30 aug 2023
45159pvdgla: Bulderend, dreigend, huilend, zalvend
-
O
30 aug 2023
45158 De titel zou een vingerwijzing blijken naar
-
O
30 aug 2023
45157143PS’Intensiteit Van Hartstocht Ìs Zó Hévig,
-
O
30 aug 2023
45156 142 Dáár stáán we dan. Bij de voederbak van
vorige
volgende