35653hk205 Ìn déze láátste Wèrkelijkheid, die hij
        
Q
G D,
ZIJN VÁDER 
EN ONZE VADER
NÓEMT, WORTELT ZÍJN GRONDHOUDING
DIE MET EEN ENKEL WOORD TE OMSCHRIJVEN IS:
zíjn vrijheid, die aanstekelijk wèrkt èn voor individuele mensen 
èn decmaatschappij ìn zijn ééndimensionaliteit een wèrkelijk àndere 
dimensie ópent: 'n ècht alternatief met àndere waarden, nòrmen 
èn idealen! 'n Ècht kwalitatieve SPRÒNG vóórwáárts náár 'n níeuw bewùstzijn, 
'n nieuw lévensdóel, 'n nieuwe lévenswèg & dáárméé óók naar een nieuwe samenleving
ìn vrijheid èn gerèchtigheid. 'n Ècht trànscendéren, wat geen transcenderen kàn zíjn zònder
transcendentie, maar 'n transcenderen vànúit dé trànscendèntie ìn de transcendentie. Mèt zíjn trans-
cendentie tot de Váder ráken we áán Yesjoea's gróótste gehéim. De brònnen geven ons géén ìnzicht ìn Y's
ìnnerlijk. De psychologie & bewustzijnsfilosofie helpen je niet verder. Je kùnt echter zeggen: hóe weinig 'Y'
ook die uitgesproken titel 'Zoon' op zichzelf betrokken heeft & hoe weinig de G ds-Zóón-christologie van ná
Pesach/Pasen ook i/d teksten van dáárvóór teruggelezen mag worden, 't valt moeilijk over 't hoofd 
te zien dat de aanduiding vàn '¥' àls 'Zóón van G d' uit de tijd erna wèrkelijk 'n basis heeft ìn 't leven 
van Yesj er-vóór!? Yehosjoeah dúidde GÒD ìn zíjn héle verkòndiging èn hàndelwijze! 
Maar móet dàn vànúit déze ànders verkòndigde G d óók Yesjoea niet
 in 'n ànder lìcht verschijnen? Want voor wie '¥' vertrouwt, 
krijgt óók G d op onvermoede wíjze 'n 
'Ànder Gezìcht'! Gáát wíe zich dóór 
zíjn tóedóen mèt déze G d & 
Váder ìnláát, om-gekéérd 
óók niet ànders 
TÉGEN YÈSJ 
áánkíjken?
     Asih, man, 80 jaar
    
    Asih, man, 80 jaar
 
 
 
        Log in om een reactie te plaatsen.
 
    vorige
    volgende