33640Y21194 dat wil echter nog niet zeggen dàt díe
WÀRMLÀNDSE MANÍER VAN DOEN EN LATEN OBJECTIEF ÓÓK SUPERIÉUR ÌS!
De Warmlanders kùnnen misschien wel 't één en ander leren vàn de Kóudiërs & àls de omstandigheden veranderen -
àls 't Warmlands Bedrijf uitbreidt naar 't buitenland en er vestigingen opent in verschillende landen -
KÀN diversiteit inééns een waarlijk enorm pluspunt worden & blijven?
Ten tweede kunnen culturalistische beweringen heel goed empirisch onderbouwd worden
als je onduidelijke maatstaven hanteert en 'n duidelijke tijd & 'n duidelijke plaats aanhoudt,
maar mensen doen maar àl te váák heel algemene culturalistische uitspraken die dus eigenlijk
ook nèrgens op slaan?!! Zo is de bewering dat de Koudische Cultuur minder tolerant is t.o.v. Openlijke Uitbarstingen
van Woede dàn de Wàrmlandse Cultuur 'n redelijke claim, maar 't is alweer 'n stuk mìnder RÉDELIJK om te zeggen
dat de islamitische cultuur héél intolerànt is! Die laatste bewering ìs immers veel te váág?
Wàt bedôelen we met 'ìntolerànt'?
Intolerant ten opzichte van wíe òf wàt?
'n Cultuur kan intolerant zijn t.o.v. Religieuze Minderheden & Afwijkende Politíeke Méningen,
maar tegelijk heel tolerant omgaan met dìkke mensen of óuderen! En wàt bedoelen we met 'islamitische cultuur'?
Hebben we dàn óver 't Arabisch Schiereiland i/d 7de eeuw? 't Ottomaans Rijk i/d 16de eeuw? Pakistan i/h begìn v/d
21ste Ééuw? Bóvendíen: wàt zíjn criteria? Als we tolerantie ten opzichte van religieuze minderheden belangrijk vinden & 't
Ottomaanse Rijk anno 16de eeuw vergelijken met 't 16de-eeuwse West-Europa, zouden we daaruit concluderen dat de islamitische
cultuur extreem tolerant is. Als we echter 't Afghanistan v/d Taliban vergelijken met 't huidige Denemarken zouden we tot 'n heel andere conclusie komen! 't Grootste Probleem met Culturalistische Beweringen is echter dat ze ondanks hun algemene aard maar al te vaak ge-bruikt worden òm voorbárig te oordelen óver individuen?! Als 'n geboren Warmlander & 'n Koudische immigrant op
dezelfde baan solliciteren bij 'n Wàrmlandse Firma, KÀN de báás 'n voorkeur hebben voor de Warmlander,
omdat Kóudiërs 'kil & weinig sociaal' zijn. Zèlfs àls dàt statistisch gezien júist ìs,
kan de solliciterende Kóudiër als persoon
wel véél hartelijker ÈN gezèlliger zíjn
dan de Wàrmlandse sollicitant!
Asih, man, 80 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
-
O
07 jan 2024
46003 DorpsLeven Ploegen/Zaaien Zorgen OogstFeest
-
O
07 jan 2024
46002 Belasting Heffen Inkomst Uitgaaf Straf Slaaf
-
O
07 jan 2024
46001103 Grootte/Indeling v/h Heilig Olijfolieland
-
O
07 jan 2024
46000 De boer is gebonden aan z’n land/z’n werk is
-
O
06 jan 2024
45999102 In de heilige schrift is deze toen al
-
O
06 jan 2024
4599101Landeigendom, grootte, indeling, belasting
-
O
06 jan 2024
4599100 Pesach was niet alleen ‘n feestelijke
-
O
06 jan 2024
4599699 Zo waren er ook vieringen die maar éénmaal
-
O
06 jan 2024
4599598 Shabbat- & Feestdagen: waarom we leven....
-
O
03 jan 2024
45983 Spèl en Vermaak: behalve de vrije avonden
-
O
03 jan 2024
4598297 Wie hem nu wel of niet verwekte ook Yèsjoe
-
O
03 jan 2024
45981 Kortom: vòl, drùk, keihard gelukkig Léven...
-
O
03 jan 2024
4598094 Als de mannen of oudere jongens op ‘t Veld
-
O
02 jan 2024
45979Als ‘n deur al gesloten werd dan deed men dat
-
O
02 jan 2024
45978 Húis, Tuin, Keuken, Kleren, Sport, Spelgenot
vorige
volgende