30843gkbvo4235 de oude profeet steeg àf ~~~~~~~~~~
Q&@
EN
SJORDE HET LICHAAM VAN JADON
OP DIENS EZEL EN BOND HET STEVIG VAST!
Toen de leeuw zag dat het lijk in veiligheid was gebracht
zodat het niet door de gieren kon worden aangevreten, keerde hij òm
en verdween! De oude profeet bracht het lichaam naar de stad en liet het daar onder luid geween begraven...
Schitterend toch, niet? Wàt 'n Verháál! 't Ìs net 'n sprookje, zó MÓÓI! Maar natuurlijk wil het iets zeggen en wel dìt:
de komst van de leeuw is HÈT bewíjs dat JADON GODS boodschapper was en niet een door Rechav'am bestuurde onruststoker vergezeld van saboteurs, want 'n normale bergleeuw doodt om te éten & DÉZE leeuw àt níet! De leeuw bewijst dat àl Jadons woorden wáár waren ÈN dàt het altaar níet door sabotage, maar door 'n 'godswonder' ingestort is?!! Het sprookje zegt dat de tempels in Betel
& Dan door God worden verworpen terwijl god dáár al veel lànger woonde dàn in Yeroesjalayiem!? Maar het zegt vooral dat ÌK, YARAV'AM, níet déug, dat ik door god verworpen word & dat Israël zich daarom beter maar meteen of in íeder geval zo spoedig
mogelijk kan onderwerpen aan Rechav'am, dé Vróme Kóning vàn Yehoedah! U ziet dus wel in onderhand dat dìt Verhaal
gebruikt wordt òm er politiek mee te bedrijven! Òf èrger, dat het woordje 'Gòd' gebruikt wordt òm aan de mensen
onzin te kunnen verkopen àls WÁÁRHEID!? Hóevéél mensen geloven dat er nog leeuwen bestaan die een mens
doden ÈN hem vervòlgens níet òpéten? Wanneer je ut un beetje leuk vertelt: vele! [Dat blijkt óver-duidelijk uit
het Verhaal van Halbe 'Waarheid' Zijlstra, Koude Oorlogsretoriek, Ons Indië, Zuid Afrika, Zuidoost Azië, de twee Korea's...]!
ZO WERD HET DUS OOK EEN SOORT VAN NIETSONTZIENDE VERHALENOORLOG TUSSEN RECHAV'AM & YARAV'AM [ìk dus]?!
Er werd zó zèlfs misbruik gemaakt van het feit dàt verscheidene van mijn kinderen stierven! Dàt kinderen sterven is niet
uitzonderlijk, het komt in sommige gezinnen zelfs voor dàt géén van de kinderen de volwassenheid haalt! Dàt ìs píjnlijk,
dat is hàrtverscheurend, maar 't is zeker geen 'straf v/d goden'! ÌK hèb van de Filistijnen geleerd dàt er
naast de WÌL van de goden óók nog het tóeval bestaat dat volkomen lukráák mensen vàn gelùk
ÈN òngeluk voorziet!? Daar geloof ik in!
ÌK BÈN NIET meer
bàng voor ideeën
van andere
volken!
Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
-
O
06 jan 2024
4599101Landeigendom, grootte, indeling, belasting
-
O
06 jan 2024
4599100 Pesach was niet alleen ‘n feestelijke
-
O
06 jan 2024
4599699 Zo waren er ook vieringen die maar éénmaal
-
O
06 jan 2024
4599598 Shabbat- & Feestdagen: waarom we leven....
-
O
03 jan 2024
45983 Spèl en Vermaak: behalve de vrije avonden
-
O
03 jan 2024
4598297 Wie hem nu wel of niet verwekte ook Yèsjoe
-
O
03 jan 2024
45981 Kortom: vòl, drùk, keihard gelukkig Léven...
-
O
03 jan 2024
4598094 Als de mannen of oudere jongens op ‘t Veld
-
O
02 jan 2024
45979Als ‘n deur al gesloten werd dan deed men dat
-
O
02 jan 2024
45978 Húis, Tuin, Keuken, Kleren, Sport, Spelgenot
-
O
02 jan 2024
4597793 Waarschijnlijk noemde de vrouw haar man
-
O
02 jan 2024
45976 De Galileaërs Spraken een Aramees dialect
-
O
02 jan 2024
45975 Hoogst Merkwaardige Migranten Van Her & Der?
-
O
01 jan 2024
45974/75/91/92 Gewoon een kwestie van dorpsleven
-
O
01 jan 2024
45973 Toen Herodes in Jericho stierf, vlg. Josefus
vorige
volgende