Het leven als topsporter

Het leven als topsporter

Dinsdag, 7 november

Het leven als topsporter moet niet onderschat worden.
Ik zelf train 8x per week en heb ook nog 1 of 2 wedstrijd(en) per week.
Voor mij is dit heel zwaar. Ik zit bij het regionaal trainings centrum.
Basketbal om precies te zijn. Elke ochtend om 8 uur trainen waardoor ik al om 6 uur moet opstaan elke door de weekse dag. Op maandag, woensdag en donderdag train ik ook nog in de middag bij mijn club waarmee ik wedstrijden speel. Niet alleen je lichaam maar ook mentaal is het erg zwaar. Toch wil ik dit blijven doen want basketbal is zo'n beetje mijn leven. Ik heb er alles voor over. Feestjes moet ik afzeggen voor wedstrijden, ongezond eten kan niet altijd en je moet goed kunnen plannen. Toen ik hier aan begon was ik in elk van deze dingen niet goed. Ik hield van junk food en plannen was ik niet goed in. Nu ik op een school zit, speciaal voor sporters kan ik school goed combineren met sport. Op zo'n school moet je veel zelfstandig doen wat best lastig is vooral in het begin. Er zijn ook veel voordelen: je doet wat je het liefste doet: je sport, je gaat naar anderen landen op trainingsstage en je word steeds beter & je houdt er zoveel vrienden aan over! Mijn doel is om ooit voor Nederland te spelen bij het nationale team.
Hou jij zoveel van je sport en wil je supergoed worden? Ga er gewoon voor en zegt iemand dat het je niet gaat lukken of dat je niet goed bent in je sport...luister niet en ga ervoor! geloof mij met een goeie attitude kom je er wel en word je alleen maar beter!

X

SBSB
07 nov 2017 - bewerkt op 07 nov 2017 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van SBSB
SBSB, vrouw, 23 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende