De foto's

Aangezien het vanaf een PC toch een stuk makkelijker is dan vanaf een mobieltje, nu de foto's.

Voor mijn eigen administratie bij het ophalen meteen maar een plaatje van de tellerstand:




Goed, op weg dan maar. Eerst naar huis en mijn eigen bus om de spullen op te halen en over te laden.
Eerst nog een hazenslaapje gedaan om op te laden voor de rit en het plan was zo rond tienen te vertrekken.
Jammer genoeg werkte de koelbox niet, misschien dat het snoer de boosdoener was, maar met een ander gebeurde er ook niets.
Toch maar even naar de zekeringen kijken. Erg leuk; een instructieboek met een veelvoud aan schema's en zie er dan maar eens achter te komen waar het probleem zit.
Na bijna een uur werd me wel duidelijk dat de storing ergens zat waar die niet zomaar op te lossen viel.
Goed, dan maar geen koeling, op de camping konden ze tenminste wel draaien op de stroomaansluiting.
De eerste geplande tussenstop was Luxemburg om bij te tanken. Alleen de bus zelf dan, want van de vorige rit had ik nog vijf keer 20 L aan boord, die zou ik dan bij het aankomstadres gebruiken voor de terugreis.
Het verbruik van de bus was best verrassend, de verhuurder zei dat het iets van 1:10 zou zijn, maar 31 liter bijvullen na bijna 500 afgelegde kilometers maakte duidelijk dat het een stuk gunstiger was.

Ik werk niet met navigatie, maar had de verwachting dat het al zo'n beetje licht zou zijn op het moment dat ik van de snelweg af zou moeten en dat klopte -gelukkig- ook en zo kon ik zonder moeite de aantekeningen lezen die ik had gemaakt tijdens de voorbereiding van de rit.
En er gaat verder een goede wegenkaart mee; een groot exemplaar met een ringband.

Dat werkt op zich prima, het gaat immers vooral om de punten waar je van richting moet veranderen en welke wegnummers je dan in de gaten moet houden.
Het enige wat je niet kunt weten, is welke plaatsnamen er op de borden kunnen staan.


Gelukkig ging het voor het overgrote deel goed en zo had ik rond 10:00h al een aardig stuk afgelegd, zie foto's:








De oplettende kijker ziet dat de A/C niet ingeschakeld is en die heb ik de hele rit ook niet gebruikt, was best te doen zonder en het scheelt in het verbruik.

De plaats waar ik op dat moment zo'n beetje in de buurt was:



En het Departement:




Het uitzicht onderweg:






De eindstand (en plaatselijke temperatuur) bij aankomst op de camping:





Voor aankomst aldaar zag ik nog een Ford-garage en heb daar maar eens gevraagd of er iets te doen viel aan de niet-werkende 12 voltsaansluitingen.

Leve de techniek van tegenwoordig: misschien met een diagnose-apparaat.
Maar daar was pas over twee weken tijd voor.

Het bewuste werkpaard en zoal je ziet was de fiets mee. (niet om die bus op te halen, overigens)




De dag erna deed de temperatuur er niet veel voor onder:




Prima uitzicht, overigens:




Zoals je al wist, was het van korte duur, helaas.

Dus de volgende ochtend, nadat de bakker de bestellingen op de camping had bezorgd, werd het tijd om te vertrekken.

In Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil was blijkbaar iets te vieren:




Zo kan het ook; je neemt je eigen auto mee achter de kampeerauto:




De brug over de Loire, bij Bonny sur Loire:




Tot zover de foto's, hopelijk komt er volgend jaar een vervolg; ik heb me voorgenomen om contact op te nemen met de eigenaar om eens te zien of ik er volgend jaar zou kunnen werken.
Hopelijk kan de rit dan wel met eigen vervoer, daar werken de aansluitingen voor 12 volt in elk geval wel.

Op de camping was het leed trouwens nog niet geleden, want de "grote" koelbox had er ook op de stroomaansluiting geen zin in, dus het laat zich raden wat dat deed met het meegenomen brood, de boter en de melk.
De kleine koelbox deed het wel, maar die heeft lang niet zoveel koelcapaciteit als de grote.
26 aug 2023 - bewerkt op 27 aug 2023 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van freebird
freebird, man, 11 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende