39110 Bij Een In2003 Uitgevoerd Experiment Waarbij

Q&@

Amerikaanse kindertjes
in 3 groepjes Mandarijn moesten leren
(respectievelijk met een video, 'n audio-opname &
'n leraar van vlees & bloed), waren degenen met 'n lévende/lijfelijk aanwezige
leraar degenen die iets leerden?!
Gedeelde aandacht is HÈT startpunt van àl het bewuste menselijk leren...
Dat is de reden waarom kleine kinderen niet leren praten door goed te luisteren
naar de tv, geluidsopnames of de gesprekken die hun ouders met elkaar voeren.
Dáár zijn we níet
op geëvolueerd.
We hebben wederzijdse aandacht nodig òm bevestigd te worden in ons bestaan als afzonderlijke wezens.

Als we ons van spraak bedienen, dan kondigen we niet simpelweg informatie aan, zoals 'n hoorbare robot of wèkker: we nemen de Géést van ÍEMAND àls dóelwit & verwachten
'n reactie, ook al is 't niet meer dan 'n bevèstiging dàt die ànder òns gehóórd hééft.

Onze andere emotieve uitingen, zoals lachen & huilen, zijn ook zeer Communicatief van Aard!

Sterker nog,
lachen is heel besmettelijk, vooral als er iemand
làcht die we kènnen?

Taal is dé zóvéélste
essentiële overlevingsvaardigheid die
uitsluitend van ànderen kunnen leren!

Zó hééft dat zich in de loop
van de evolutie
ontwikkeld.
?
?
?
22 sep 2020 - bewerkt op 24 sep 2020 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 78 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende