Aan iedereen die het leven niet meer ziet zitten.

Ik hoor je. Zelf heb ik ook jarenlang met dat verlangen rondgelopen. En heb ook kinderlijke pogingen ondernomen. Vanaf dat ik nog erg jong was. Het leven was me te zwaar. Alle pijn die ik opliep, werd de bron van mijn gedachten. Erg gevaarlijk. De " wereld" kan keihard zijn, bruut, geweldadig en dus liefdeloos. Ik ben er intens geliefd uitgekomen. Niet op eigen kracht. Om zuivere en blijvende liefde te ervaren, heb je altijd een ander nodig. Ik deel hier met je wat het voor mij volledig veranderd heeft. Op mijn allerdiepste punt, gaf ik mij over aan de God van Abraham, Isaak en Jakob, en door het offer van de volmaakte Christus Jezus voor ieder die in Hem geloofd. Beter kan ik zeggen: aan Zijn liefde heb ik mij volledig overgegeven. Want IK kon het niet meer! IK was te einde raad. En wat een heerlijk bad van liefde is dat. En op elk moment bereikbaar/ beschikbaar. God is de Almachtige Schepper van de hemel en aarde en al wat daarin is. Hij is de Barmhartige Blijvende. De Alwetende. De altijd en overal aanwezige. Hij is de volmaakte, zuivere God, De barmhartige rechtvaardige Rechter over allen, de levende en eeuwige God. In alles is Hij trouw. Hij is goed. Hij is de waarheid. Hij is helend, genezend en vergevend. Hij is Emanuel ( altijd met de Zijnen). Hij zorgt voor alle mensen. Hij is de goede Vader. Hij is de Leraar, de bron van levend water. Hij is vreugdevol. Hij geeft mensen blijvende rust en vrede in de harten. Hij heeft ons allemaal Zijn unieke, eniggeboren perfecte Zoon gegeven omdat Hij niet wil dat er ook maar een ziel verloren gaat. Een mensenleven is in Zijn ogen uiterst waardevol. Hij heeft Zijn Creatie zelf het leven gegeven. Hij is zeer genereus. Alleen het beste geeft Hij. Hij is ook de Soevereine God. Hij is de luisterende God. De genadige God. De God die gebeden verhoort omdat Hij wil dat we voorzien zijn in al onze ware noden. De God van Zijn Woord. De God van Zijn beloften. De God die een geestelijk rijk en vol leven geeft. De goede en gulle God. De hoedende God. De schuilplaats. En nog meer dan dat. Het is echte rijkdom om te weten dat deze prachtige God eerst van ons mensen hield. Hij is de God die werkelijk het ergste lijden op Zich heeft genomen opdat Hij werkelijk met ons mensen kan meevoelen/ invoelen. Mensen willen vaak niets van Hem weten en doen andere mensen pijn, onbewust en bewust. Hem komt de wraak toe. Ook in de moeilijke tijden kun je op Hem rekenen. Hij geeft zoveel meer dan een luisterend oor. Hij geeft Zichzelf! Alleen door Hem, via Jezus de Christus en de mensen die van Hem vertelden/ van Hem deelden ben ik eruit gekomen. Ik spreek uit ervaring. Hij is weldadig voor geest, ziel en lichaam. Juist ook als we machteloos waren/ zijn tegenover anderen of in dagelijkse situaties, dan is de Almachtige er voor je, en zal Hij Zijn kracht in en door onze menselijke zwakheid openbaren, en Hij is slechts 1 gebed bij ons mensen vandaan!
23 jan 2020 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Thankful
Thankful, vrouw, 49 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende